oboetrioValtakunnallisia puhallinpäiviä vietettiin Helsingissä 12.-18.3.. Rööriväelle tapahtumia oli viikon varrella sekä Sibelius-Akatemian järjestäminä Akatemian tiloissa, että Musiikkitalolla viikonloppuna.

Tämän tarinan kirjoittaja oli keskittäytynyt Musiikkitalolle, joten Akatemian demoista ym. tarinaa muissa yhteyksissä.

Perjantaina 16.3. oli SOFS-vuosikokous. Sääntömääräiset asiat käsiteltiin jouhevasti läpi. Johtokuntamme uusiutui, uudeksi puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti oboisti Veera Pesu ja uudeksi johtokunnan jäseneksi fagotisti Laura Clewer, Onnea molemmille!!

Johtokunnan ja seuran kantava voima Jarmo Corcci Korhonen siirtyi johtokunnasta syrjään. Corccihan on ollut johtokunnan jäsenenä kahdella eri vuosituhannella jonka lisäksi hän on organisoinut isojakin tapahtumia vuosien varrella mm. ”Isänpäivän Ilotulitusmusiikin” syksyllä 2016 Turussa, joka oli menestys kaikilla mittareilla. Corccia muistetaan lähiaikoina ainakin yhdellä tarjotulla aterialla.

Viikonloppuna oli Musiikkitalolla seuran esittelypöytä, jossa puhallinpäivien osallistujat saivat käydä ainakin arvailemassa fagotin osia.

Sunnuntain kamarimusiikkikonsertissa esiintyi nuori oboetrio, jota oli ohjannut Hilla Mäkinen. Triossa soittivat Ensio Rislakki, Joanna Keränen ja Joona Ruusula (kuva ohessa). Yhtye soitti hienosti Helga Warner-Buhlmannin Noitasarjasta osat: Ennustus, Luutatanssi, Habanera noidille ja Black Tomcat Blues.

Puhallinpäivien jälkeen lähestyykin oma kevättapahtumamme, muistakaa käydä ilmoittautumassa Maaliskuun aikana. Kevätpäivistä löytyy tiedote näiden sivujen ajankohtaisissa.

Eero