rooriorkesteri 2017 03SOFS kokoaa Suomen tuplaröörisoittajat toukokuussa Turkuun. Viikonlopputapahtuma sisältää nuorille oboisteille ja fagotisteille tarkoitetun kilpailun sekä paljon muuta mukavaa tapahtumaa. Luvassa on mm. tohtori Päivi Arjaksen luentoja, oboisti Clara Dent-Bogányin ja fagotisti Bence Bogányin mestarikurssit ja konsertti sekä Suuren Rööriyhtyeen harjoitusperiodi ja konsertin. Lisäksi tapahtumaan tullee soitinesittelyjä sekä mahdollisuus korjauttaa soittimen pieniä vikoja, mutta näistä tiedotamme myöhemmin.

Suuri Rööriorkesteri harjoittelee koko tapahtuman ajan päivittäin kapellimestari Saku Mattilan johdolla. Orkesteri esiintyy tapahtuman päätöskonsertissa Sigyn-salissa su 16.5. klo 14. Saku myös säveltää pakolliset teokset Katselmussarjaan osallistuville, jotka ovat osa myös Rööriorkesterin ohjelmaa.

Kilpailu ja tapahtuma toteutetaan Suomen Kulttuurirahastolta saadun avustuksen turvin eikä osallistujilta peritä osallistumismaksua. Ruokailu- ja majoituskuluista kukin vastaa itse, niistä lisätietoa alla.

Kutsumme kaikki tuplaröörisoittajat mukaan tapahtumaan ja osallistumaan Suureen Rööriorkesteriin!

Ilmoittautuminen mukaan tapahtumaan on mahdollista aina 5.5.2021 saakka! Ilmoittaudu tapahtumaan

HUOM: Kilpailuilmoittautuminen päättyy 15.4.2021. Ilmoittaudu mukaan kilpailuun

Ruokailu

Ravintola Sigyn palvelee tällä tietoa tapahtuman osallistujia koko viikonlopun ajan, ja mahdolliset ruokailut on helposti ostettavissa seuramme kautta pakettina jo ennakkoon. Tarkempi hinta ruokailuille määritellään lähempänä ajankohtaa, mutta tällä hetkellä pakettiin sisältyisi: pe iltapala, lounas la ja su sekä päiväkahvi lauantaina yhteishintaan 31,50€. Sigynin kahvila ei palvele viikonloppuisin kuin ennakkotilauksesta. Ohjelma on tiivis, joten paketti kannattaa ehdottomasti ottaa. Ennakkotilaukset ilmoittautumislomakkeella.

Majoitus

Olemme neuvotelleet SOFS-kiintiön asuntolaiva Boresta, joka on aivan tapahtumapaikan vieressä. Varaustunnus on SOFS. Pidäthän kiirettä, alennus on hyvä ja paikkoja on rajoitetusti.

SOFS-hinnat

• Yhden hengen Standard hytti 30 € / vrk
  • Kahden hengen Standard hytti 54 € / vrk
  • Kolmen hengen Standard hytti 78 € / vrk
  • Neljän hengen Standard hytti 100 € / vrk

Hintaan sisältyy aamiainen (ma-pe klo 6.30-10.00 ja la-su klo 6.30-10.30), liinavaatteet, pyyhe,sekä autopaikoitus. Aamusauna (6:00-10:00).

Kaikissa hyteissä on oma wc/suihku. Hostellivieraiden käytössä on myös oleskelutila, jossa mm. TV, kirjasto sekä pieni keittiö, josta löytyvät mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin ja jääkaappi sekä ruokailuvälineitä.

Huom! Vain parivuoteellisissa hyteissä on valmiiksi pedatut vuoteet, muissa liinavaatteet pinottuna asiakkaan itse pedattaviksi.

Bore-laivalla majoittuville on maksutonta pysäköintitilaa Merikeskus Forum Marinumin edustalla, parkkikiekolla 4h / majoittujat voivat pyytää parkkiluvan vastaanotosta.

Sisäänkirjautuminen klo 15.00 alkaen. Saapuminen hostelliin 21.00 mennessä. Myöhäisemmästä saapumisesta ilmoitetaan vastanottoon.

Hyttivaraukset tehdään 15.4.2021 mennessä sähköpostitse osoitteeseen tai puhelimitse numeroon 040 843 6611.

Varausta tehtäessä on mainittava tapahtuman tunnus ” SOFS ” erikoishinnan takaamiseksi.

Viikonlopun alustava ohjelma pääpiirteissään

Huom! Muutoksia tähän on varmasti vielä luvassa. Kuten huomaatte, osa toiminnoista menee päällekkäin (esim. harjoitukset pianistin kanssa/suuri rööriorkesteri).

Jokaiselle kisaajalle pyritään tarjoamaan lyhyt harjoitus pianistin kanssa. Tarkat aikataulut selviävät ilmoittautumisajan umpeuduttua 15.4.2021.

Perjantai 14.5.2021

16:00-18:00 Katselmussarja

(harjoituksia pianistin kanssa jo aiemmin iltapäivällä)

Huom! Myös edistyneiden sarjat voidaan aloittaa jo perjantaina!

18:30 Avajaistapahtuma Sigyn-salissa

Sigynin lavalla soittavat kisatoimikunnan jäsenet.

Katselmussarjan kunniamainintojen jako.

Rööriorkesterin soolotehtävien tarjoaminen yhdelle Katselmussarjan oboistille ja fagotistille.

19:15 Suuren Rööriorkesterin pieni harjoitus: "Viimeinkin soitamme yhdessä".

19:30-20:15 Edistyneiden sarjaan osallistuvien harjoitus pianistin kanssa (Crichton)

20-20:30 Pientä iltapalaa konservatoriolla

Lauantai 15.5.2021

9-11:30 Kilpailijoiden harjoituksia pianistien kanssa, harjoitusjärjestys selviää Turussa.

9:30-10:30 Aamunavaus kaikille, mukana tohtori Päivi Arjas (Sigyn-sali)

10:30 Edistyneet-sarja: oboet Sigyn-salissa ja fagotit Crichton-salissa

11:30-12:30 Lounas Konservatoriolla

12:30-13:30 Päivi Arjaksen luento kaikille (Crichton-sali)

13:30 Mestarit-sarjan alkukilpailut Sigyn- ja Crichton-saleissa

15:30-16 Kahvi

16:00 Oboisti Clara Dent-Bogányin, fagotisti Bence Bogányin pianisti ja Naoko Ichihashin konsertti Sigyn-salissa. Mestarit-sarjan finalistit nimetään konsertin jälkeen.

17-18:30 Suuren Rööriorkesterin harjoitus Sigyn-salissa

17-20 Clara Dent-Bogányin ja Bence Bogányin mestarikurssit

Illanviettoa Corcci Korhosen järjestämänä

Sunnuntai 16.5.2021

10-12:30 Mestarikurssi: palkintotunnit (Edistyneet) sekä tunnit ammattiopiskelijoille

Sigyn / Crichton

12:30 Finalistien kenraali / Sigyn

12-13 Lounas

13:00 Suuren Rööriorkesterin kenraali

14:00 Konsertti. lavalla Mestarien finalistit sekä Suuri Rööriorkesteri

15:00 Palkintojen jako Edistyneet ja Mestarit

Tapahtuma on ohi n. klo 15:30.