Suomen oboe-ja fagottiseuran sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 21.3.2021 etäyhteyksien avulla. Kotikoneidensa äärelle kokoontuikin mukavasti porukkaa, ja saimme, Eeron Purhosen toimiessa vuosikokouksen puheenjohtajana, vaihdettua  myös kuulumisia!

Kauden 2020 johtokunta jatkaa myös kaudelle 2021 samalla, vanhalla kokoonpanolla, eli Veera Pesu (allekirjoittanut) jatkaa puheenjohtajana, Eero Purhonen varapuheenjohtajana, Laura Clewer seuran sihteerinä, Sanna Niemikunnas taloudenhoitajana, Asko Artamaa jäsensihteerinä, Anna-Kaisa Pippuri sekä Soineli Suomela johtokunnan jäseninä.

Vuosikokouksen jälkeisessä järjestäytymiskokouksessa johtokunta päätti kutsua johtokunnan kokouksiin mukaan myös Maria Sepän Kokkolasta. Mallu toimii asiantuntijana vailla äänioikeutta. Tervetuloa Mallu!

Minä kiitän omasta puolestani luottamuksesta ja valinnasta SOFSin puheenjohtajaksi. Jatkan mielelläni seuran pj:nä vielä tulevan kauden.

Pandemia aiheuttaa monelle meistä monenlaista harmia, huolta ja suruakin

Toukokuulle kaavaillun Turun Tuplaröörikilpailun kohtalo mietityttää. Kilpailuun on jo nyt  ilmoittautunut ilahduttavan paljon nuoria röörisoittajia, joten monelle kisa vaikuttaa toimivan hyvänä kannustimena jatkaa harjoittelua poikkeusoloista ja etäopetuksesta huolimatta. Tämä on todella hieno asia. On myös ilo huomata, että kilpailuun tilatut teokset ovat olleet monelle mieluisia. Kiitos Jorma Valjakka, Otto Virtanen, Timo Klemettinen ja Saku Mattila, hienoista uusista teoksista!

Voi olla, että joudumme vielä muuttamaan suunnitelmia kisaviikonlopun suhteen. Laitamme kyselyn/tiedotteen uusista toimintasuunnitelmista kaikille tapahtumaan ja kilpailuun ilmoittautuneille huhtikuun aikana. Mutta odotetaan ja toivotaan nyt vielä hetki, jospa tilanne kehittyisi myönteiseen suuntaan!  Annettujen  sääntöjen ja suositusten mukaan on meidänkin pakko toukokuussa toimia, “terveysturvallisesti”, kuulisin tiede-ja kulttuuriministerin toteavan tähänkin asiaan.

“Lisää fagotisteja Suomeen”-projekti on ottanut tuulta alleen Jyväskylässä sekä Tampereella, ja molemmille paikkakunnille on suunnitteilla fagottitoimintaa. Tavoitteena on löytää uusia fagotinsoitonharrastajia, ja Jyväskylässä jopa aloittaa fagotinsoitonopetus pitkän tauon jälkeen. Suurkiitos seuramme aktiivisille, jotka vievät näitä tärkeitä projekteja eteenpäin!

crusellmusicfestival40vJa ilouutiset jatkuvat. Olemme saaneet kutsun tulla esiintymään Crusell-viikolle Suuren Rööriorkesterin sekä Saku Mattilan voimin ensi kesänä. Meillä on Uudessakaupungissa kaksi konserttia 25.7.2021. Harjoitusleiri pyritään järjestämään ennen tapahtumaa Helsingissä, josta yhteiskuljetuksilla matkaamme 24.7. Ugiin. Crusell-viikko tarjoaa mukaan lähteville nuorille sofsilaisille oboen tai fagotin mestarikurssin 25% alennuksella! Tarkemmat tiedot tästä ensi kesän ykköstapahtumasta löydät kevään aikana nettisivuiltamme. Mutta jo nyt kannattaa ilmoittautua mestarikursseille mukaan. Hintaetu on todella hyvä ja opettajat kursseilla parhaita mahdollisia! (huom.Crusell-viikolla on oikeus rajata kurssien osallistujien määrää. Toimi siis nopeasti.)

HUOM! Ilmoittautuessasi kurssille kirjoita oman nimesi perään tunnus “sofs”, niin saat alennuksen myöhemmin toimitettavasta kurssimaksusta.

Vuosikokouksessa toivottiin myös lisää viime tammikuun Someilu Saturdayn-kaltaisia virtuaalisia tapahtumia, jotka mahdollistavat ajatustenvaihdon pitkistä maantieteellisistä välimatkoista huolimatta. Tulemme siis kutsumaan sofsilaisia pyöreän pöydän äärelle myös jatkossa. Pysykää kuulolla! Ja terveinä!

paasiaistipuPääsiäisterveisin, Veera