Vuosikerrat

2022    2021    2020    2019    2018    2017    2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002    2001    2000

<kaikki>

SISÄLLYS

• Puheenjohtajan palsta
  • Kontula-Porvoo -kävely 17.5.2009
  • Hyviä tapoja Rouskun pajalla
  • Konserttikalenteri
  • Kamarimusiikkilauantai
  • Vuosikokous
  • Seuran viralliset paperit
  • Omasta päästä
  • Suurta ja pientä
  • Kesä 2009
  • Rööri-lehti ja miten se toimii
  • Puoti
  • Jäsenasiaa
  • Johtokunta
2009 1

Hei tuplaröörisoittajat ja tuplaröörien ystävät

Suomen oboe- ja fagottiseura ry:n johtokunnassa puhaltavat uudet tuulet - toivottavasti raikkaat sellaiset, vaikka seuran uusi puheenjohtaja onkin varttunut ja Weissenbornin fagottikoulut harjoitellut keskellä paperiteollisuuden "rahan hajua" Kemissä. Minut siis valittiin Vantaan musiikkiopistolla pidetyssä Sofs:n vuosikokouksessa 8.3.2009 Jaana Norio-Timosen seuraajaksi seuran puheenjohtajaksi. Johtokunnan uusiksi jäseniksi valittiin Eero Purhonen, Pirjo Leppänen ja Martti Ukkola . Johtokunnan kokeneempaa kaartia ovat Sanna Niemikunnas, Asko Artama ja Jarmo Korhonen.

Johtokunnan ensimmäisissä kokouksissa uusia ideoita on tulvinut ja työtehtäviä olemme jakaneet hyödyntäen jokaisen erityisosaamista ja kiinnostuksen kohteita niin palkkatöissä kuin harrastuksissakin. Tavoitteenamme on tehostaa varain- ja jäsenhankintaa (jäsenemme voisivat levittää sanaa soittokavereilleen!) ja siten mahdollistaa monipuolisemman toiminnan järjestämistä. Järjestämme toimintaa pikkusoittajille-harrastelijoille-ammattilaisille ja pyrimme nostamaan tapahtumiemme profiilia, jotta jäsenillämme riittäisi mielenkiintoa matkustaa pidemmänkin matkan päästä Suomen joka kolkkaan/kolkasta. Maamme pienehköjä musiikkipiirejä värittämään kutsumme kansainvälisiä fagotti- ja oboetaiteilijoita sekä soitin- ja
soitintarvikevalmistajia.

Parhaillaan johtokunta organisoi seuran edustajien matkaa IDRS:n (kansainvälisen rööriseura) konferenssiin Birminghamiin 21-25.7.2009 ja pohtii alkusyksyn tietoiskua maamme röörisoittajille uusia jäseniä rekrytoiden.

Toivottavasti raikkaat puhurit puhaltavat myös seuramme jäsenille ja voimme nauttia röörien päristelystä runsain joukoin tulevissa tapahtumissa ja lukea mielenkiintoisia jäsentemme kirjoittamia juttuja lehtemme sivuilta.

Vehreää loppukevättä ja ilmojen lämmetessä resonoivampia röörejä toivoen

Mikko-Pekka Svala
Suomen Oboe- ja Fagottiseuran puheenjohtaja

Omasta Päästä

Kokoan ensimmäistä Rööri-lehden numeroa, hieman sormi suussa ja entisen pohjalta väkertäen. Muutoksia tähänastiseen konseptiin tulee myöhemmin, jos on tullakseen. Kuten elämässä yleensäkin, on turha korjata sitä mikä ei ole rikki.

Kevät on varsinkin nuorempien oboistien osalta käsittämättömän kiireinen. Kolmet pruuvit viikon sisällä touko-kesäkuun vaihteessa ja niiden yhteenlaskettuna laaja ohjelmisto repivät huulia ja hermoja monessa oboistitaloudessa. Myös konserttikalenteri kertoo, että tuplaröörisoitantaa tarjoillaan laajasti ympäri Suomea.

Seuran loppukevään tärkein tapahtuma, Kontula-Porvoo -kävely, järjestetään 17.5. Kaunis sää on jo tilattu ja mukaan odotetaan ennätysmäärää iloisia retkeilijöitä. Viime vuosina kävely on muodostunut tavallaan jopa seuran vuoden kohokohdaksi. Reilun 40 kilometrin matkalla on ollut aikaa vaihtaa niin henkilökohtaiset kuin ammatillisetkin kuulumiset monien muutoin harvoin tavattujen kollegoiden kesken. Matkan varrella on myös ideoitu tulevia ja ruodittu menneitä kaikessa siinä rauhassa, jonka kahdeksan tunnin yhdessäolo tuottaa. Palkintona on muutamien rakkojen ja uupuneen olon lisäksi ollut innostunut ja positiivinen mieli kesän kynnyksellä, uusia ideoita soittoon tai vaikkapa opettamiseen ja vertaansa vailla oleva itsensä voittamisen tunne.
Toivottavasti näen monet teistä tänä vuonna taittamassa matkaa kanssamme!

Pirjo

PS. Vähän pientä pränttiä kevään pruuvien osallistujille..
Hiilihydraattivarastot tyhjenevät Porvoon reissun aikana sen
verran tehokkaasti, että seuraavina päivinä ei kannata
kuvitella ainakaan harjoittelevansa täysipainoisesti.
Tilittää nimim. Kokemusta on
...