rooriorkesteri2

Suomen Oboe- ja Fagottiseura ry järjestää Turun Tuplaröörikilpailun yhteistyössä Turun konservatorion ja musiikkiopiston sekä Turun ammattikorkeakoulun kanssa 17.-19.9.2021. Oppilaitokset tarjoavat kilpailua varten tarvittavat tilat osoitteessa Linnankatu 60, Turku. Kisa järjestetään Suomen Kulttuurirahaston Varsinais-Suomen maakuntarahaston tuella.

Kilpailu on tarkoitettu Suomessa vakituisesti asuville nuorille oboisteille ja fagotisteille. Kilpailussa on molemmille soittimille kolme sarjaa, joissa on liikkumavaraa osallistujien syntymävuosien osalla.

Ilmoittautumisaika on päättynyt, mutta vielä ehdit mukaan mm. fagottisymposiumiin la 18.9. aamulla klo 9.30 sekä seuraamaan kilpailua. Crichton-saliin voimme ottaa kuulolle noin 75 henkilöä.

Turussa kuullaan mm. ensiesitykset seuraavista uusista, kilpailua varten sävelletyistä teoksista:

• Saku Mattila: Röö Röö Röö Shhhh
  • Jorma Valjakka: Epsilon ja Epsilon II oboelle ja pianolle
  • Otto Virtanen: Sudoku Toccata

Lisäksi Timo Klemettisen Miekkonen, joka on sovitettu kilpailua varten fagotille ja pianolle. Kappale on osa Kasvimaalla kaikki hyvin -sarjaa joka on Jukka Itkosen samannimisen runokirjan pohjalta valmistettu lastenkonserttikokonaisuus.

Kilpailutoimikunta on kokoontunut vuonna 2020 kaksi kertaa. Toimikuntaan kuuluvat:

• Veera Pesu pj.
  • Satu Ala
  • Takuya Takashima
  • Etienne Boudreault
  • Jaakko Luoma.

Kisajärjestäjillä on palkattuina pianistit kisaa varten. Heidät nimetään sarjakohtaisesti myöhemmin. Kilpailijan on mahdollista käyttää myös omaa pianistia omalla kustannuksellaan. Osallistujamäärästä riippuen lyhyt harjoitus pyritään tarjoamaan jokaiselle osallistujalle ennen omaa soittovuoroa, myös ennen finaalia.

Tapahtuman osallistujia sekä soittimia ei ole järjestäjän toimesta vakuutettu.

Sopimushotelli Bore tarjoaa hyttejä todella edulliseen hintaan (sisältää aamupalan). Tee varaus suoraan Boresta koodilla “SOFS”.

Tilasimme muutamia ylimääräisiä paikkoja ruokailuihin mattimyöhäisiä varten. Varmista paikkasi sihteeriltämme Laura Cleweriltä , jos et vielä ole tilannut ruokailuja. Konservatorion kuppila palvelee viikonloppuna vain tilausravintolana, ja ruoka tulee tilata etukäteen meidän kautta.

Perjantai- ja lauantai-iltoina kisatoimikunta esiintyy pienissä konserteissa. Ohjelmassa mm.Poulenc, Kalliwoda ym.

Aikataulu

Perjantai 17.9.